петък, 19 юни 2015 г.

Какъв трябва да бъде сайтът на сериозното издание: Biograph

След така известният Мобайлгедон много сайтове на вестници и списания започнаха лека полека да създават своя мобилна версия. Това, разбира се, направиха най-големите в бранша. И в България първите сайтове на популярни периодични издания не закъсняха. Все още обаче има много такива, дори повечето, които разчитат на способността на телефоните да зуумват. Липсата на удобство при четене обаче притеснява притежателите на смартфони с по-малък екран и сайтвете губят посещения.

Разбира се, не за всички тази революция на технологиите е финансово оправдана и възможна. Затова винаги съм смятал, че още когато се изгражда сайт, трябва да се мисли в перспектива за евентуални бъдещи промени от този тип. Лесно предвидимо е какво може да се постигне в технологично отношение в близките 3-4 години, тъй като тенденции се изграждат бавно и постепенно се налагат.

Основната цел на вестникарските сайтове и тези на списанията е да бъдат четени!!! Вярно е, че в някои от тях са залегнали куизове, видеа и различни по тип изображения, но основната колона текст е една и съща и трябва да пасне на всеки тип електронно устройство.
В това отношение най-голямо впечатление ми е направил сайта на списание Biograph, с маркетингов директор г-н Светослав Кантарджиев. Дали той, дали някой друг от екипа са извели на преден план нуждата от дизайнерски опростен, но удобно направен блог-сайт, няма значение. От значение е единствено четимостта.

От една страна, това е идеалната инвестиция – без допълнителни средства за поддръжка на домейн и хостинг, без дразнещи реклами, които изкачат от всякъде, лесно за ориентация и точно толкова текст, колкото е нужно за представянето на едно сериозно списание. Корици, изведените първи страници, публикувани някои от по-интересните материали и то под форма, която идеално пасва на всеки тип телефон, таблет или четец. Текстът се събира в екрана и скролваш надолу все едно четеш книга – без да се налага да правиш сложни странични маневри за прескачане на изображение или изскочила от някъде реклама.

„Биограф‟ като цяло е едно от стойностните и добри периодични издания и като стилистика, и като тематика на пазара. Много добре са подбрани лицата на всеки брой, а интервютата са смислени и интелигентно зададените въпроси провокират към смислени и значими, интересни за читателя отговори.

Г-н Светослав Кантарджиев отдавна има усет в тази област. Освен маркетингов директор на Biograph, Светльо Кантарджиев е изпълнителен директор и на издателство „Ню Медиа Груп‟ и има опит в тази област. Професионализмът  личи в семплата визия, която ти предлага качество, без да създава усещане за сензация.

Няма коментари:

Публикуване на коментар