четвъртък, 21 май 2015 г.

Отново паника преди лятото

Всеки очаква с удоволствие летните месеци. Да не говорим, че повечето от нас вече сме си направили план за отпуск. Медиите обаче, като че нарочно се опитват да откраднат доброто ни настроение и да вкарат паника.

Тази седмица отново четох статии тип "най-мръсните плажове" по българското черноморие и къде не трябва да ходим на почивка. Всъщност смятах, че поне ще изчакат малко да започне юни, но ето, че явно някой няма търпение да убие у нас всяка една тръпка на вълнение от предстоящите летни емоции. Или пък да ни изгони от родното море..

Не, не мисля, че става въпрос за някакви политически конспирации, защото ще звуча смешно, стереотипно и лаладжийски. Като нямам доказателства, единствено мога да заключа, че някой главен редактор е казал - дайте някаква актуална тема да запълним малко пространство, и някой амбициозен журналист е отговорил: Ами да пишем за вечния проблем - мръсните плажове и вода. И така статии от подобен род се превръщат в традиция за родните онлайн издания и телевизии.

Но печеленето чрез подобна сензация ми е гнусно. Ужасно е за туристите, които бягат, за хотелиерите, които имат по-малко проходи и най-вече за имиджа на българското черноморие.

Запитвали ли сте се защо град като Пловдив толкова много се развива и има толкова много чуждестранни посетители. Защото културните им организации са силни и имат много добри ПР-и, които разпръскват само хубава информация за полезните дейности, които се извършват в града, за чудесните неща, които се правят.

Защо обаче по морето не се изтъква за приказните комплекси, в които са вложени страшно много пари, за увеселителните паркове, за пресяването на пясъка. Аз лично всяка година си ходя на избрани места и съм много доволен. Там наистина има с какво местната община да се похвали, но явно няма подготвени млади кадри, които да правят добра реклама.

Няма коментари:

Публикуване на коментар