неделя, 4 януари 2015 г.

Достатъчна ли е бизнес теорията?

Новата година определено идва с много нови възможности! Въпросът е дали сте достатъчно смели да се възползвате от тях.

От известно време се двоумя дали да стана част от една бизнес идея, която ми сподели приятел. На теория всичко звучи чудесно, но достатъчна ли е? Самият аз съм чел дузина книги на бизнес тематика и, повярвайте ми, каквото и знание да ми дадоха, не го намерих приложимо в реалния свят, поради една-единствена причина. Тя е, че в крайна сметка динамиката на реалността е изпълнена с предизвикателства, които нито една бизнес теория не може да предвиди. Понякога работата се състои от постоянен контакт с клиенти, понякога изисква да сте информиран в много сфери, понякога ви среща с държавата, понякога със закона....

Преди няма и месец дочетох доста обстоен наръчник - как се водят преговори. Определено обръщаше внимание на редица значими неща, над които е добре да се помисли. Няма да отрека, че тъкмо тази книга бе една от малкото полезни, които задават посока на разсъждение. Но в същността си и тя бе безсилна да ми каже точната формула на успеха и издиктува правилното решение в конкретна ситуация.

Затова моето мнение е следното - литературата на икономически и маркетингови теми  помага, колкото да ни научи на основните понятия и явленията, на базата на които бизнесът функционира. Нищо повече. На практика никога не се случват ситуациите образци от книгите. На практика съществува човешкият фактор, който е непредвидим. На практика пробата може да доведе до повече от една грешка. И на практика писателите на бизнес теорията не са забогатели от бизнес, а от книжките, които ние така мотивирано купуваме. Но те са само писатели, а истинската дистрибуция и реклама си я прави издателството.

Нова година, нов късмет и още 12 месеца да видя какво ще излезе от идеята на приятеля ми.

Няма коментари:

Публикуване на коментар