петък, 20 януари 2012 г.

Зрелостта на едно общество

Ежедневно гледам телевизия и просто съм покрусен от поведението на сегашните ученици в училище и извън него. Далеч съм от мисълта да играя адвокат на който и да е учител не ги защитавам, но тия случки напоследък в нашето образование са простими. Пиша това, защото поне един от нас е бил свидетел на някакво унижение от  страна на учителите. Това е доста дразнещо и аз искам да апелирам към отговорните институции да обръщат много по-често внимание по проблемите на образованието. Смятам, че те винаги трябва да стоят на вниманието на правителство и парламента, да се приемат доста адекватни и приложими закони, решения и документи за тяхното правилно приложение с цел развитие и усъвършенстване. Според мен за зрелостта на едно общество се съди по отношение му към образованието, към възпитанието и обучението на младото поколение, към учителя. Без образование не може да се развива нито едно общество, нито една личност, а без възпитанието не може да се говори за човешко развитие изобщо. Като цяло нашето „болно“  общество трябва да осъзнае, че училището се намира в огромна криза - икономическа и нравствена. За мен са опасни и двете. Мисля си, че час по скоро  ние като едно гражданско общество (ако изобщо можем да се наречем така) трябва да осъзнаем това, в противен случай в бъдеще ще загубим изключително много и ще продължаваме да изоставаме доста в духовното си развитие.

Няма коментари:

Публикуване на коментар